امسال همه ی دلها زائر اربعین بودند

اربعین میعادگاه عاشقان و عارفان و دلسوختگان اهل بیت علیهم السلام ،همچنین میقات و لشکر گاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه برای تحقق و آمادگی حکومت جهانی اسلام در عصر حاضر است…هر چه بتوانیم باید این مسیر و این راه را تقویت کنیم.

درسی که اربعین به ما میدهد ،زنده نگه داشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.        مقام معظم رهبری (مدظله العالی )

با نزدیک شدن به ایام اربعین ابا عبدالله دانش آموزان ولایی دبستان وحدت مشارکت گسترده ای در برنامه های این ایام داشتند. شرکت در پویش کامل کردن جمله لبیک یا حسین یعنی… در فضای مجازی کانال سروش دبستان که بر اساس تابلو پرورشی طراحی شده بود و پاسخ به سوالات برگه های مسابقه بچه های حسینی که به دانش آموزان دوره دوم اختصاص داشت از فعایت های پرورشی به مناسبت این ایام بود.

همچنین از تمام دانش آموزان دعوت به عمل آمد که در طرح (دلم زائر اربعین است )شرکت کنند و از راه دور به صورت هماهنگ با شبکه های سراسری صدا و سیما قرائت زیارت اربعین را در منازل داشته باشند.

اوج برنامه های این ایام مراسمی بود که به صورت پرده خوانی با اجرای بسیار عالی و تاثیر گذار روحانی محترم جناب آقای علی نژاد در نمازخانه دبستان با رعایت تمام موارد بهداشتی برای دو گروه از دانش آموزان به اجرا در آمد.این پرده خوانی (مرثیه آفتاب ) نام داشت که به اهداف امام حسین(علیه السلام )در قیام عاشورا اشاره داشت. همچنین فضاسازی آموزشگاه ،برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده پانزدهمین یادواره کودک و محرم ،مشارکت دانش آموزان و همکاران در تهیه شله زرد نذری و پذیرایی از دانش آموزان را میتوان از  دیگر برنامه های این ایام در دبستان  نام برد. لازم به ذکر است که عنوان کنیم پیام مهمی که نمایش پرده خوانی (مرثیه آفتاب) داشت این بود که عاشورا یعنی اگر مسلم را رها نمیکردیم،امام حسین (عیه السلام ) نیازی به ” هل من ناصر نداشت ” کربلای مهدی (عجل تعالی فرجه الشریف)در راه است ،بیایید این بار مسلم زمان خود را که نائب بر حق امام زمان (عجل تعالی فرجه الشریف) است را تنها نگذاریم.

تهیه کننده :معاونت پرورشی-خانم خلیلی

شنبه  10  آبان ماه  1399

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20