آشنایی دانش آموزان با ساختار سلول و قلب

قبل از شروع تدریس از دانش آموزان سوال کردم که بچه ها چرا قبل از نرمش صبحگاهی بدنتان ( نفس کشیدن ،نبض و… ) عادی است؟ چرا بعضی ها در هنگام بازی کردن دچار ضعف می شوند؟؟؟ یا توجه کردین ، بعضی از دوستانتان بعد از مسابقه دو شروع به سرفه می کند؟؟؟

بعد از شنیدن پاسخ بچه ها ، تدریس را شروع کردم. اول انرژی را برایشان توضیح دادم واینکه انرژی لازم چگونه تامین می شود. سپس عمل دم و بازدم و کارایی قلب را بیان کردم.

و به آنها توضیح دادم علت اینکه دچار ضعف می شوند این است که تغذیه درست ندارند. در واقع بدنشان انرژی لازم را ندارد . وقتی بعد از نرمش احساس می کنند که ضربان قلب و نبضشان تند می شود بخاطر تحرک و فعالیتی که انجام داده اند،رخ می دهد.

یا اگرسرفه می کنید، علت آن است که عمل دم و بازم  را به خوبی انجام نمی دهند. با آوردن اسم دم و بازدم در ذهن بچه ها سوالاتی رخ داد که با ادامه تدریس و با استفاده از چند بادکنک پاسخ خود را یافتند. در ادامه با نشان دادن ماکت انسان به آنها کار قلب و رگهای متصل به آن (سرخرگ ، سیاهرگ و مویرگ ) را برایشان توضیح دادم . در پایان تدریس از روی کتاب یک دور خواندند. و از آنها خواستم برای جلسه بعد سوالات خودشان را بنویسند.

 

تهیه کننده : آموزگار پایه چهارم-خانم اکبری

20 اسفند ماه  1398

 

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 13.7/20