آموزش وضو، اذان و نماز

امام صادق ( علیه السلام ) چون فرزندی نماز و وضو را یاد بگیرد، خداوند، به پاداش آن ، پدر و مادر او را می آمرزد.

در تاریخ  23 شهریورماه اولین درس کتاب قرآن با آموزش وضو، اذان و نماز، ویژه دختران پایه سوم با توجه به نزدیک شدن به سن تکلیف شروع شد.

در ابتدا، این موارد را آموزش دادم و چند نفر ازدانش آموزان داوطلب که با اذان اقامه و نماز آشنایی داشتند در حضور دانش آموزان به آموزش و تکرار این اعمال پرداختند در رابطه با آموزش نماز در ابتدا برای آشنایی دانش آموزان از روی متن کتاب قرآن که به آموزش کامل نماز پرداخته است چندین مرتبه تکرار کردم تا اینکه تلفظ جملات نماز برای دانش آموزان روان تر شد به رفع اشکالات وضو ، نماز و اذان دانش آموزان پرداختم مثلا به رفع اشکالی که در نحوه ی گذاشتن پا و انگشتان پا در حالت سجده داشتند، بصورت عینی با تک تک دانش آموزان کار شد.

دانش آموزان داوطلب به خواندن نماز چهار  رکعتی، سه رکعتی و دو رکعتی بصورت نمایشی پرداختند، و به رفع اشکالاتی که درحرکات و سکنات و تلفظ های نماز داشتند پرداختم. و همپنین با دانش آموزانی که با نماز و جملات آن آشنایی نداشتند آموزش آنها از روی کتاب انجام شد.

هدف از این آموزش یادگیری واجبات احکام دینی اعم از وضو، اذان و نماز برای دانش آموزان پایه سوم که به سن تکلیف نزدیک می شوند.

تهیه کننده : مربی قرآن-خانم خردمند


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20