املای تقارن و قرینه

زبان فارسی،جایگاه و اهمیت بسیار ارجمندی دارد؛چون از سویی هویت فرهنگی ما را سامان می دهد و از دیگر سوی،درگاه رفتن به دنیای آموزش و یادگیری دیگر علوم و فضایل است.

در راستای فصل چهارم ریاضی ششم ابتدایی که مبحث تقارن و مختصات می باشد،پس از آشنایی دانش آموزان با این مبحث، تکلیف مهارت محور املای تقارن و قرینه ارائه شد،به این نحو که دانش آموزان با استفاده از جدول و محور عمودی افقی که در وسط آن جدول قرار دارد، جایگاه قرینه ی کلمه مورد نظر را می یابند و سپس معنی، هم خانواده و متضاد آن کلمه را در قسمت قرینه اش می نویسد؛این کار با هدف تثبیت یادگیری مبحث تقارن و قرینه ریاضی و تقویت مهارت خوانداری و نوشتاری دانش آموزان انجام شد.

همچنین این کار در دو مرحله انجام شد، بار اول با یافتن جایگاه قرینه ی کلمه ی مدنظر آن کلمه را در قرینه اش تکرار می کردند؛برای بار دوم، در این کار مبحث هم خانواده  و متضاد نیز گنجانده شد،این تکلیف مهارت محور با استقبال خوب دانش آموزان  مواجه شد و برای دانش آموزان جذابیت خاصی داشت.

لازم به ذکر است چون این کار در بستر فضای مجازی ارائه می شد، در ابتدا آموزگار، کلیپی از نحوه انجام این تکلیف را  در بستر شبکه ی شاد ارائه نمود.

تهیه کننده: آموزگار پایه ششم-خانم غلامزاده

شنبه  6  دی ماه  1399


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 7.3/20